سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه را نمی دانی مگو که در خبر دادنت از آنچه می دانی متهم می شوی . [امام علی علیه السلام] 
»» سلام خدا بر تو ای فرو برنده ی خشم

موسی بن جعفر(ع) که شیعیان دوازده امامی از او با عنوان (امام موسی کاظم(ع)) یاد می‌کنند، فرزند جعفر بن محمد(ع)، و ایشان هفتمین امام است. وی در روز 7 صفر سال 128ه. ق. در ابواء (منطقه‌ای در میان مکه و مدینه) به دنیا آمد. مادر او حمیده مصفّاة است که نام‌های دیگری مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز برای او نقل شده‌است. از مهم ‌ترین القاب پیروانش برای او، می‌توان به کاظم، صابر، صالح، امین و عبدالصالح اشاره کرد. او در میان شیعیان به «باب‌الحوائج» معروف است.

زندگی

وی پس از مرگ پدرش در شوال سال 148ه. ق. و در زمان خلافت منصور عباسی امامت خود بر شیعیان را اعلام کرد و این مهم 35 سال به درازا کشید. وی نقش موثری در گسترش معارف شیعی داشت. در این دوران، چندین بار توسط خلفای عباسی دستگیر و زندانی گردید. تنها در دوران خلافت هارون الرشید، به مدت چهار سال زندانی بود. امام موسی کاظم، در 25رجب 183 ه. ق.، در سن 55سالگی، توسط زهر در زندان سندی‌بن شاهک به دستور هارون الرشید کشته شد.وی در شهر کاظمین در کشور عراق مدفون است.

فرزندان

درباره تعداد فرزندانش چند قول وجود دارد. بنا بر یکی از آنها، وی 37 فرزند داشت که شامل 18 پسر و19دختر بودند. علی پسر موسی(ع) (امام رضا(ع))، هشتمین امام شیعیان، فرزند اوست. همچنین یکی از دخترانش به نام فاطمه معصومه(س) که برای دیدار برادرش، رضا، عازم ایران شده بود، در شهر قم بیمار شد و پس از چند روز بیماری، درگذشت و در این شهر مدفون است.

السلام علیک یا موسی ابن جعفر الکاظم(ع)

..................................................

پ ا ی ی ن ن و ش ت1: ولادت امام موسی کاظم(ع) به این دلیل که درماه صفر قرار داره خیلی خوب حقش ادا نمیشه!یه عده فکر میکنن اگه تو ماه  صفر حتی برای تولد امام موسی کاظم(ع)هم شاد باشن،گناه میکنن! به همین دلیل ایشان مظلوم واقع شدند!پیامبر(ص)فرموده اند: در شادی ما شاد باشید ودر غمگینیه ما غمگین.

 پ ا ی ی ن ن و ش ت2:بهترین چیزی که پیدا کردم و دیدم سودمنده برای گذاشتن تو وبلاگ،آشنایی با امام موسی کاظم(ع) بود!



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » امیر کوچولو ( سه شنبه 89/10/21 :: ساعت 5:8 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هیچکس همراه نیست،تنها،ی اول
کار خوبه خدا درست کنه
بقیة الله خیرٌ لکم ان کنتم مؤمنین
از من مگیر دلخوشیم را خدای من
گذری بر شهداء
مادر
[عناوین آرشیوشده]
 

>> بازدید امروز: 1
>> بازدید دیروز: 19
>> مجموع بازدیدها: 56733